Każdy z nas napotyka na drodze różnego rodzaju przeszkody i niespodziewane zdarzenia, od których można się zdezorientować. Wydaje nam się, że dane miejsca można przejechać w dany sposób, lecz okazuje się, że wygląda to zupełnie inaczej. Bardzo często rutyna drogowa może doprowadzić albo do zdarzenia drogowego, albo do mandatu karnego, który w dobitny sposób przypomni, że w danym miejscu nie należy przejechać w wypracowany i nabity przez nas sposób. Instruktorzy nauki jazdy podczas kursu na prawo jazdy Opole uczulają na różne sytuacje, lecz po jakimś czasie zapominamy o nich i przejeżdżamy przez sporne miejsca w nieprawidłowy sposób. W tym artykule przybliżymy niektóre z nich, a po zapoznaniu się z przedstawionymi sytuacjami przejedziecie dane miejsca zgodnie z przepisami i zmniejszycie ryzyko zapłacenia mandatu.
Bezpieczne manewry na drodze
Każdy z nas przejeżdża skrzyżowanie na zielonym świetle. To oczywiste jak 2+2=4. Jednak problematyczną sprawą jest przejazd na czerwonym świetle przy jednoczesnym zapaleniu się zielonej strzałki pozwalającej na skręt w prawo. Większość osób skręca w prawo bez zatrzymania się przed tym skrzyżowaniem. Skoro mamy zezwolenie na skręt w prawo, to możemy wykonać ten manewr bez problemów i wtedy nic się nam nie stanie. Wydaje się oczywistym to, że przy zielonym świetle można jechać bez zatrzymania, ale to jest błąd. Jak widzimy czerwone światło z zapaloną zieloną strzałką, musimy się najpierw zatrzymać, by upewnić się, czy z lewej strony nie nadjeżdża żaden pojazd i czy piesi nie przechodzą przez pasy, a jak droga jest wolna, wtedy dopiero możemy wykonać manewr skrętu w prawo. Jeśli skręcimy w prawo bez zatrzymania się, nie tylko narazimy się na zderzenie z autem nadjeżdżającym z lewej strony, czy też z pieszym, ale też ryzykujemy mandatem karnym w wysokości od 300 do 500 złotych oraz 6 punktami karnymi.
Prawidłowy przejazd przez rondo
Inną kwestią sporną jest przejazd przez rondo. Wydaje się prostą czynnością, jeśli przejeżdżamy przez jednojezdniowe okrężne skrzyżowanie, jednak im więcej pasów, tym większe komplikacje. Zanim wjedziemy na rondo i wiemy, gdzie będziemy jechali, trzeba najpierw spojrzeć na znaki drogowe, które pokazują, gdzie prowadzą dane drogi wyjazdowe z ronda, a następnie wybrać odpowiedni pas jezdni. Jak już wybierzemy odpowiedni pas, musimy trzymać się pierwszego wyboru i w razie błędu musimy tuż po zjeździe w odpowiednim miejscu zawrócić i ponownie skierować się na właściwe miejsce. Problematyczne jest pokazanie innym użytkownikom drogi naszego kierunku jazdy. Wiele teorii mówi, że przed wjazdem na rondo sygnalizujemy kierunek jazdy i potem przy wyjeździe nie włączamy żadnego kierunkowskazu. Szkoły nauki jazdy uczą, że dopiero tuż przed wyjazdem z ronda włączamy prawy kierunkowskaz, sygnalizując tym samym nasze opuszczenie ronda. I to jest właściwe postępowanie, gdyż w ten sposób unikniemy zaskoczenia przez innych użytkowników drogi nagłym zjechaniem ze skrzyżowania okrężnego.
Trzeba bardzo uważnie słuchać informacji, które przekazują nam instruktorzy prawa jazdy Opole, gdyż dbają o to, byśmy przestrzegali przepisów i uniknęli bezsensownych mandatów lub zdarzeń drogowych. Wtedy nie będziemy mogli ich winić za to, że nie przekazali newralgicznych informacji. Możemy winić samych siebie za to, że nie słuchaliśmy uważnie wykładów dotyczących poprawnego przejeżdżania przez różne miejsca. Warto przeczytać fachowo napisane artykuły oraz kodeks drogowy, gdyż w ten sposób unikniemy wszelkich wątpliwości i będziemy odporni na różnego rodzaju błędy.